fbpx

Blijf op de hoogte via:

Leestijd: 3 minuten

Het bijhouden van een blog op je website is erg handig en biedt meerdere voordelen voor het trekken van bezoekers naar jouw website. Ben jij benieuwd waarom? Lees dan vooral even verder.

Een blog op jouw website biedt meerdere voordelen

Als je jezelf van nature geen tekstschrijver vind schrikken het publiceren van blogs je wellicht een beetje af. Maar door met regelmaat blogs en artikelen te plaatsen met relevante onderwerpen over jouw diensten kun je niet alleen bij potentiële klanten hun interesse wekken, maar ook bij Google. Google zal jouw website beter beoordelen, wanneer je veel verschillende, goede en relevante content plaatst, omtrent de diensten van jouw bedrijf.

Bouw vertrouwen op

Blogs en artikelen met nuttige inhoud laat jij jouw doelgroep en (potentiële) klanten zien dat jij een vertrouwde bron bent. Door berichten te schrijven over onderwerpen die zij interessant en nuttig vinden, laat je zien dat jouw bedrijf of organisatie meer is dan alleen een bedrijf dat een dienst of product aanbiedt; het laat hen zien dat jij het belangrijk vindt om nuttige informatie in de branche te verspreiden. Bij websites die gebruik maken van een blog leest 55% van de gebruikers 3 tot 5 artikelen voordat ze overgaan tot actie. Dit toont aan dat waarde geven op deze manier helpt om vertrouwen op te bouwen en de conversie te verhogen.

Trek nieuw verkeer

Werken met blogs en artikelen op jouw website is een geweldige manier om bezoekers naar jouw website te leiden en de SEO te vergroten. Hoe groter, uitgebreider en gedetailleerder de blog, hoe beter het beoordeeld zal worden door de zoekmachines. Daarbij kun jij een blog gebruiken om nieuwe inhoud te creëren die het publiek aangemoedigd om te delen met hun connecties. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die bloggen 95% meer links krijgen naar hun website uit andere online bronnen.

Bezoekers keren niet automatisch terug op je blog

Maar het uploaden van een blog op je website is niet genoeg. Een gemiddelde bezoeker kijkt niet dagelijks op jouw website. Deze blogs moet je vervolgens promoten via jouw social media kanalen. In jouw blogs kun je weer verwijzen naar jouw diensten of een specifieke aanbieding, dit is meteen het begin van een goede customer journey.

Social media

Heb je ooit moeite gehad om iets te vinden dat je kunt posten op de social media kanalen van jouw bedrijf of organisatie? Als je een blog hebt, heb je niet alleen geweldige inhoud om te posten, maar ook inhoud die mensen terugbrengt naar je website. Social media is een geweldige uitlaatklep om de bloginhoud van jouw website naar een gericht publiek te sturen, waardoor de naamsbekendheid en aanwezigheid kan toenemen. Bovendien kun je de bloginhoud meerdere keren posten, waarbij je elke keer verschillende aspecten van het bericht uitlicht en vervolgens linkt naar het volledige artikel.

E-mailmarketing

Als jouw bedrijf een nieuwsbrief heeft of regelmatig e-mailpromoties uitvoert, kun jij jouw blog hiervoor gebruiken als waardevolle en aanvullende inhoud. Maak ruimte voor een uitgelicht blog of artikel. Dit versterkt de aandacht en het vertrouwen van jouw publiek in jouw bedrijf. Ten tweede moedigt een blog of artikel nieuwe lezers ook aan om zich te abonneren. Je ziet vaak aanmeldingsvelden voor nieuwsbrieven op blogs. Op deze manier kun je jouw mailinglijst uitbreiden met mensen die geïnteresseerd zijn in jouw onderwerpen en daar graag van op de hoogte gehouden willen worden.

Waarom is dat allemaal nodig? 

Je zult je misschien afvragen waarom het zo belangrijk is om je website met enige regelmaat van interessante en goede content te voorzien. Dit was in de begintijd van de zoekmachines namelijk ook nog vrijwel niet nodig! Maar bedenk je daarbij wel dat de concurrentie toen vele malen minder was. Je kon makkelijk scoren op een kleine omschrijving met wat simpele steekwoorden. Tegenwoordig lukt dat niet meer. 

Zoekmachines

Daarnaast zijn ook de zoekmachines slimmer geworden. Ze rangschikken je content niet alleen op de teksten en codes. De meerwaarde die het artikel voor de lezer biedt, is misschien nog wel veel belangrijker. 

Kortom, zorg dat je content up to date blijft. Het hoeft niet heel moeilijk en tijdsintensief te zijn. Laat je desnoods informeren door een professional. Heb jij geen zin om werkelijks een nieuwe blog te schrijven? Zorg dat je website meetbaar is. Ik vertel mijn klanten altijd dat de juiste content beter is dan een overvloed aan content.

ebook-4yourbrand

Meer rendement halen uit jouw website?

Alle kennis die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan heb ik verwerkt tot een e-book waarin ik de belangrijkste aspecten van een winstgevende website bij langs ga. Heb jij hem al gelezen? 

Zoek zelf een onderwerp en leer hier alles over in de kennisbank van 4yourbrand!

Volg 4yourbrand op:

Start gesprek
1
Heb je vragen?
Kom direct in contact
Hey Hallo! 👋 Wij zijn bereikbaar via WhatsApp! Waar kunnen wij jou mee verder helpen? 🚀

Meer rendement uit jouw website halen? Ik heb hier meer dan 50 praktische tips voor je!